Orbánné Nagy, Mária
(2003):
Az élelmiszerfogyasztás és a fogyasztói árak konvergenciája Magyarország és az EU között = Convergence of food consumption and consumer prices between
Hungary and the EU.
Agrárgazdasági Tanulmányok, 2003
(5).
Agrárgazdasági Kutató Intézet, Budapest.
ISBN 963 491 453 5
Abstract
A tanulmány Magyarország és az EU élelmiszerfogyasztási tendenciáinak
valamint élelmiszerfogyasztói árainak összehasonlításával foglalkozik. Az Európai
Unió tagállamainak nagy részében az élelmiszerfogyasztás már telített, az elmúlt 10
évben csak kismértékben emelkedett. Az egyes tagországok fogyasztásának
szerkezete, szintje és trendje nagyon különböző. Magyarországon az átmenet első
öt-hat évében jelentősen visszaesett a legtöbb fontos élelmiszer (húsfélék, tej és
tejtermékek, tojás) fogyasztása, és csak azt követően kezdett emelkedni. 2000-ben
még a legtöbb termékből alacsonyabb volt a fogyasztás szintje mint 1990-ben.
A magyar élelmiszerárak 1995-2001 között kissé közeledtek az EU átlagos
árszintjéhez, de attól még mindig 49 százalékkal alacsonyabbak voltak. Úgy véljük,
a csatlakozás önmagában nem vált ki élelmiszerár = The study deals with the tendencies of food consumption of Hungary and The
European Union as well as with the comparison of food consumption prices. The
food consumption level of the EU member states is more or less saturated; it has
only increased in a small degree in the last 10 years. The consumption structure,
trend and level of the individual member states are also very diverse. In the passed 5
and 6 years of the transition the consumption of most significant food products such
as meat, milk, diary and eggs has decreased and it only began to increase afterwards.
In the year 2000, the level of consumption of most products was still lower than in
1990.
The Hungarian food prices have moved towards the average price level of the
European Union, but they were still 49 percent lower than in the EU. We believe
that accession by itself will not cause any sudden price rise, but accession will cause
increasing consumer prices.
Actions (login required)
|
View Item |