Stauder, Márta
(2003):
Agrár- és élelmiszertermékek belföldi kereskedelme a kilencvenes években és napjainkban = The Hungarian domestic trade of agricultural - and food products in the 90’s and today.
Agrárgazdasági Tanulmányok, 2003
(6).
Agrárgazdasági Kutató Intézet, Budapest.
ISBN 963 491 4543
Abstract
A tanulmány az agrár- és élelmiszertermékek belföldi kereskedelmével
foglalkozik a rendszerváltozás óta eltelt időszakra vonatkozóan. A tanulmány
mintegy összefoglalója, szintetizálása az elmúlt években e témakörben végzett
kutatásoknak. A hangsúly azonban napjaink történésein, illetve a kereskedelem új
irányzatain van.
Az agrártermékek kereskedelme, - de még inkább az élelmiszerkereskedelem
- gyökeres változáson ment át elmúlt években, évtizedben. Fejlődött a logisztika,
kialakulóban, illetve fejlődésben van az elektronikus kereskedelem is. Az ellátási
lánc, ellátási lánc menedzsment azonban még úgy tűnik, hogy idegen az
agribusiness egészében.
Sajnos a mezőgazdasági, élelmiszeripari termelők értékesítési problémái
továbbra sem megoldottak, érdekérvényesítő képességük gyenge, csekély a javulás
mértéke. Ebben külső és belső okok is szerepet játszanak, lényeges azonban, hogy
maguk a termelők is összefogjanak, valamint, hogy aktívabb marketing gyakorlatot
folytassanak. = The subject of this study is the Hungarian domestic trade of agricultural - and
food products in the 90’s and today. The study summarises all different research
findings of the last couple of years within this topic. The focus of the study however
remains on the most recent developments in food trade.
There has been dramatic structural change in the trade of agricultural
products, but even more in the whole of the food trade over the last decade.
Logistics developed a lot and e-commerce is also emerging. Supply chain
management on the contrary seems to be an unfamiliar tool for the participants of
agribusiness.
Marketing difficulties still present an unsolved problem for most of the
agricultural producers and food processors, their interest expressing ability is still
weak without the visible signs of real improvement. Both internal and external
causes generate these problems, but even then it would be very important to that the
agricultural producers themselves should have their own initiatives to integrate into
co-operations and develop their marketing practices as well.
Actions (login required)
|
View Item |