Juhász, Anikó
(ed);
Juhász, Anikó and Wagner, Hartmut
(2010):
A kemény diszkontláncok terjedésének külkereskedelmi hatásai. Trójai falovak Németország szolgálatában? = Effects on Foreign Trade of German Hard-Discounters' Global Expansion.
Agrárgazdasági Könyvek
.
Agrárgazdasági Kutató Intézet, Budapest.
ISBN 978-963-491-567-6
Abstract
Kutatásunkban az anyaország termékeire támaszkodó német tulajdonú diszkontláncok (Aldi és Lidl) nemzetközi terjeszkedése és Németország diszkont célpiacok felé párhuzamosan javuló élelmiszer külkereskedelmi egyenlege közötti kapcsolatot bizonyítottuk. Számításaink szerint, a diszkontláncok 100 millió nagyságú árbevétel-növekedése a 15 kiválasztott célpiac átlagában kereken 75 millió EUR-nyi német élelmiszeripari importnövekedést hozott magával. =
In our study we have demonstrated the existence of a direct relationship between the international expansion of the German owned hard-discounters (Aldi and Lidl) and the simultaneous and continuous improvement of the food industrial foreign trade balance of Germany on the retailers’ target markets. According to our calculations, a sales revenue increase of the hard-discounters in the order of EUR 100 million generated a growth of the German food industry’s imports of roundly EUR 75 million in the average of the 15 selected target markets.
Actions (login required)
|
View Item |