Juhász, Anikó
(ed);
Juhász, Anikó and Jankuné Kürthy, Gyöngyi and Kőnig, Gábor and Stauder, Márta and Tunyoginé Nechay, Veronika
(2010):
A kereskedelmi márkás termékek gyártásának hatása az élelmiszer-kiskereskedelemre és beszállítóira = Effects of the Production of Private Label Goods on the Food Retail Trade and its Suppliers.
Agrárgazdasági Könyvek
.
Agrárgazdasági Kutató Intézet, Budapest.
ISBN 978-963-491-563-8
Abstract
A kereskedelmi márkás termékek rohamos terjedése az élelmiszer ellátási láncban zajló küzdelmes verseny szimbóluma, egy pontban sűrítve a vevő és beszállító közötti feszültségek jórészét. Kutatásunk célja ezért a kereskedelmi márka létrejöttéhez és fejlődéséhez kapcsolható elméleti háttér feltárása, valamint a végbement folyamat statisztikai eszközökkel történő leírása volt. Továbbá elengedhetetlennek tartottuk a termelő (beszállító) és a kereskedő szempontjainak, stratégiájának elemzését, valamint a fogyasztói értékítélet ismertetését is. = The rapid proliferation of private labels can be viewed as a symbol of tension which displays all of the typical elements of competitive struggle between the buyers and suppliers in the food supply chain. Our secondary research aimed to collect and analyse the theoretical and empirical knowledge about the private label brand success story and also to describe the present situation with the help of statistical tools. Our primary research focused on understanding the strategy and views of food retailers and suppliers about private labels.
Actions (login required)
|
View Item |